Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen?

21 juni 2019

Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen?

Ga je binnenkort verhuizen en wil je je huidige abonnement opzeggen, bijvoorbeeld omdat je een snellere internetverbinding wilt op je nieuwe adres? Je abonnement opzeggen kost niet veel werk. We leggen je uit wat je moet doen en waar je op moet letten.

Check je contract

Om te kunnen opzeggen is het belangrijk om eerst de contractduur van je huidige abonnement te checken. Meestal ga je een internet abonnement aan voor één jaar. Ben je nog géén jaar klant bij je huidige provider, dan zit je nog vast aan je huidige abonnement tot de einddatum. Ben je al langer dan een jaar klant, dan ben je contractvrij en kun je zonder zorgen overstappen.

Bedenk vervolgens of je wilt overstappen naar een andere provider of je abonnement helemaal wilt opzeggen, omdat je bijvoorbeeld gaat samenwonen.

Stap over met de overstapservice

Wil je overstappen naar een andere provider, dan raden we je aan gebruik te maken van de gratis overstapservice. Nadat je met alles in 1 vergelijken via onze website een nieuw abonnement hebt aangevraagd, gaat jouw huidige provider met de nieuwe provider aan de slag om je nieuwe abonnement voor elkaar te maken en wordt je huidige contract voor je opgezegd. Jij hoeft niets te doen. Zij zorgen er samen voor dat jouw nieuwe abonnement ingaat op de afgesproken datum en houden daarbij rekening met de opzegtermijn van een maand. Zo zit je nooit onbedoeld met twee abonnementen tegelijkertijd en voorkom je dubbele kosten.

Opzeggen

Wil je je contract helemaal opzeggen? Dan kun je dit het beste zelf doen door contact op te nemen met de klantenservice van je provider, online, telefonisch of per brief. Je krijgt altijd een ontvangstbevestiging van je opzegging. Houd ook rekening met een maand opzegtermijn wanneer je je abonnement opzegt.